ماموریت:
طراحی، تولید و تامین تجهیزات و سیستم‌های تولید و توزیع هوای فشرده و گازهای صنعتی به همراه ارائه خدمات پشتیبانی شامل خدمات مهندسی و پروژه، خدمات پس از فروش و آموزش‌های لازم به مشتریان.
چشم انداز:
• ایجاد برند برتر در داخل کشور از طریق دستیابی به توان مالی بهینه و سرمایه انسانی متمایز.
• دستیابی به بیشترین سهم بازارهای عمده بویژه پروژه‌های راهبردی وکلان اقتصادی نظیر نفت،گاز و پتروشیمی.
آرمان:
با قرارگرفتن جزو ده شرکت برتر ایرانی از نظر تعالی سازمانی به عنوان نماینده شایسته و پیشرو کشور در عرصه صنعت هوای فشرده وگازهای صنعتی محسوب و سهم رقبای مطرح خارجی از بازار داخل را به چالش بکشد.
ارزش‌های محوری:
ارزش‌های محوری شرکت هتکو بر پایه اصل ما ”می‌توانیم“عبارتند از :
1- حفظ و ارتقاء رضایت مشتریان مبتنی بر اصول کیفیت در ارائه محصول و خدمت
2- به کارگیری نیروی انسانی متخصص و متعهد، ارتقای سطح دانش فنی و کیفی، حفظ و حراست و ایجاد ماندگاری نیروی انسانی با انجام آموزش-های لازم و استقرار کامل نظام انگیزشی به منظور شایسته پروری.
3- الگو برداری کیفی و به روش‌های کارشناسی شده از رقبای طراز اول خارجی و ایجاد فضای رقابتی سالم با ایشان بعنوان یک فرصت.
4- به روز‌آوری سیستم‌ها و دانش مدیریتی شرکت و ایجاد یک تفکر توسعه‌ای و فن آورانه.
5- ایجاد خودکفایی کشور در زمینه فعالیت شرکت و اشتغال زایی.
6- تحقق جامعه‌اي بهره‌مند از محيط زيست مطلوب وبرخوردار از ايمني وسلامت با هدف حذف، کاهش و کنترل اثرات سوء ناشي از فعاليت‌هاي خود بر سلامتي و ايمني ذينفعان و محيط زيست.
این شرکت جایگاه فعلی خود در صنعت و سهم کسب شده از بازار را مرهون زحمات نیروهای توانمند و کوشای خود در کلیه سطوح سازمانی از مدیریت ارشد تا خرد ترین مشاغل می داند. بی شک برای نیل به یک سیستم کارامد و موفق، پرداختن به امر کیفیت در کلیه زمینه ها و سطوح سازمانی یک اصل پذیرفته و اثبات شده است و بر این اساس شرکت هتکو از بدو تاسیس کار خود بر پایه بهینه کردن کلیه فعالیت های حاکم در سازمان و در جهت افزایش مزیت رقابتی بنا نهاد.
برای تحقق مفهوم عینی ”زنجیره ارزش“ تمامی فعالیت های این شرکت که در ایجاد ارزش نهایی اثرگذار هستند در دو بخش فعالیت های اصلی و فعالیت های پشتیبانی تقسیم شده اند.
فعالیت های اصلی شامل:
• تدارکات منابع تولید
• عملیات تولید
• تدارکات محصولات و خدمات
• بازاریابی و فروش
• خدمات پس از فروش
و فعالیت های پشتیبانی شامل:
• تامین زیرساخت های مورد نیاز
• مدیریت منابع انسانی
• توسعه فناوری
• سیستم تامین (بعد نرم افزاری)
در واقع یک شرکت موفق باید بتواند به منظور کاهش هزینه های خود و درنتیجه افزایش حاشیه سود و کسب مزیت رقابتی هر دو فعالیت های فوق را به خوبی سازماندهی و هدایت نماید.
به منظور اطمینان از کارایی و اثربخشی این فعالیت ها استقرار سیستم های مدیریتی در هتکو به عنوان یک اصل بدیهی و اجتناب ناپذیر صورت گرفته و بهبود مستمر در کلیه ارکان و اجزاء سیستم تضمین کیفیت همواره مورد تاکید و مطالبه مدیریت ارشد هتکو قرار دارد.