جداسازی گازها شامل طیف نسبتاً وسیعی از فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی است که دارای کابردهای متنوعی در صنایع گوناگون می باشد. می توان بیشتر دسته بندی این واحدهای صنعتی جداسازی را به صورت زیر تفکیک و مشخص نمود:
جداسازی هوا
پلنت جداسازی هوا یک واحد صنعتی متشکل از تجهیزات و تاسیسات متختلفی است که هوای اتمسفر را به گازهای تشکیل دهنده آن تفکیک، ذخیره سازی و آماده تحویل و مصرف می کند. از آنجائیکه گازهای نیتروژن، اکسیژن و آرگون بیشترین ترکیب تشکیل دهنده گازهای موجود در جو زمین هستند، بخش عمده ای از گازهای تولید شده در این فرآیند را تشکیل می دهند.
روش‌های عمده تولید در این فرآیند شامل فناوری مادون سرد (Cryogenic)، فناوری جذب سطحی(PSA/VPSA)  است. باید توجه داشت که فقط در روش مادون سرد یا همتن تقطیر گازهای دردماهای فوق سرد می توان به تولید گازهای بی اثر کمیاب مانند نئون، زنون و کریپتون دست یافت، و در روش‌های دیگر مانند جذب نوسان فشار (PSA) و جذب نوسان فشار خلاء (VPSA) برای جداسازی تنها یک جزء (اکسیژن/ نیتروژن) از هوای فشرده تولید شده در پلنت استفاده می‌شوند. همچنین در برخی صنایع و با ظرفیت های محدود از روش جذب غشایی (Membrane) نیز برای تولید گازهای اکسیژن و نیتروژن استفاده می شود که در مقایسه با دیگر فناوری های ذکر شده درصد ناچیزی از حجم تولید را شامل می شود.
جداسازی گاز طبیعی
ترکیب گاز طبیعی در ورودی یک پلنت جداسازی به طور معمول شامل طیف نسبتا گسترده ایی از ترکیبات و ناخالصی های مختلف نظیر هیدروکربن‌هایی است که از متان (C1) تا دکان (C10) را شامل بوده، و به همراه آنها نیتروژن، دی اکسید کربن، آب و اجزای گوگردی مانندH2S ، COS و مرکاپتان نیز توزیع شده اند. از این رو می توان به راحتی حدس زد که فرایند جداسازی و پالایش گاز طبیعی روشی پیچیده تر و حساس تر از جداسازی هوا می باشد.
هتکو با پشتوانه ربع قرن تجربه موفق در اجرای پروژه های متنوع و بعضا در مقیاس بسیار بزرگ، برای تحقق نیازهای متنوع بازار و مشتری های خود کلیه فرایندهای لازم برای اجرای چنین پروژه هایی را از طراحی و مهندسی، تامین و تدارکات، ساخت وتولید، و نصب و راه اندازی و سایر موارد مرتبط را در حوزه پلنت های زیر ارائه می دهد: